8. 3. 2013.

8 mart - zena-majka-cerka

Klara Cetkin je organizovala prvu proslavu "Medjunarodnog dana zena" 8.marta 1911. Izborila se i Klara i Roza Luksemberg da imamo pravo glasa, da mozemo da ravnopravno radimo, borile su se za nas koje nismo ni postojale kao plan univerzuma, i izborile se. 
Nisam o 8. martu previse razmisljala, znam da je moja baka bila smrtno uvredjena jedne godine kada sam zaboravila da joj cestitam, njoj je to mnogo znacilo, i mojoj tetki je taj praznik puno znacio, a meni je bio dan kao i svaki drugi.
Prosle godine sam se prvi put osetila potpuno i posebno za taj 8. mart, jer sam shvatila da su se i Klara i Roza i mnoge zene pre i posle njih borile da moja dva ceda mogu da same izaberu put, da biraju s kim hoce i nece da idu tim putem, da se bave i zenskim i muskim poslovima onako kako one hoce. 
Prvi put sam dobila prave osmomartovske cestitke i htela sam da odletim u svemir od naduvavanja ponosom.

Sinoc sam dobila ruzu od "kret" papira u ciklama boji, i sve najurednije namirisanu mojim omiljenim parfrmom. I cele noci mi je mirisalo sve oko mene.

A dobila sam i sastave.

Manje dete sturo na recima kad je u pitanju iskazivanje emocija (ljubi je otac)
Pre citanja sastava mala napomena jesam slonica po tonazi koju trenutno pokusavam da pretvorim u kilazu, ali imam tamno smedju dugu kosu, frizeri me sisaju po najskupljoj tarifi :D

Moja mama

Moja mama se zove V. Ona ima crvenu kosu. Moja mama je lepa. Pomazem joj i ona pomaze meni. 
Ja nju volim kao nikoga na svetu. Ima ogroman talenat za crtanje.
by Kiki

Veliko dete je imalo svojih pet minuta slave

Moja mama

Moja mama se zove V. ona ima kratku kosu. Moja mama ima prelepo lice i nezne mekane ruke kao jastuke.
Moja mama ima malo veliki stomak. Ona je divna i mnogo volim da vreme provedem sa njom. Ona ima predivan glas i ja je mnogo volim jer mi se ona raduje. Ja nju volim najvise na svetu.
by Alex

I sinoc sam citala mom dragom, on se valjao od smeha bezobrazno, a ja sam bila srecna, jer koliko god kod prve bilo sturo, a kod drugo previse i nepotrebno izdetaljisano, mene moja deca vole onako kako se mame vole, najlepse na svetu celom.

I za kraj pesmica cijeg pisca danima bespomucno trazimo, ali nam ne ide od ruke,
a pesma je za sve mame ovoga sveta


Ko nam daje osmeh prvi                     Da hodamo ko nas uci                      Ta je lepsa od svih zvezda
i ciji smo deo krvi                               ko se s nama stalno muci                  kraj nje nisam nikad sama
Ko nam pruza prvu hranu                    ko nas ljubi nezno, milo                    najveca na celom svetu
i miluje na svom dlanu                         ko nam pruza nam toplo krilo.           za sve nas je nasa mama

Нема коментара:

Постави коментар