10. 3. 2017.

Matematika, Srpski i ostali predmeti jednog petaka


Priznajem nije mi teska, ni meni ni ocu im.
Priznajem, ja se ne stidim da uzmem knjigu i da se prisetim kako da objasnim, a on kao veliki sveznajuci vladar planete Zemlje, pocinje objasnjavanje recenicom: "Daj tu knjigu, vidi kako je lepo objasnjeno sve, ajde procitaj naglas.." i tako se podseti, srecom deca su nam bas nasa, pa nam matamatika i ne zadaje glavobolje kad ono bas podbace dobiju cetvorke, tako da nam je objasnjavanje i razumevanje ovog predmeta sluzi za zagrevanje.

Srpski uh to nam je vec muka, ko ce se sad setiti deklinacija, konjugacija, padeza, promenljivih i nepromenljivih reci, a tek Marka Kraljevica i celog spleta epskih pesama u citanci, pa onda malo lirike da se ublazi, pa onda ih Zil Vern razdrma, na moju veliku zalost samo jedan sitan mali odlomak, a onda pismeni sastav. Kako to obicno biva onaj kome je matematika jasna, sastavljanje umetnickih, smislenih recenica je teska muka. Pravopis, Bravo, gramaticka ispravnost i vokabular bravooooo, ali sastav pristojna trojcica, i krece visko postavljeni otac pitanje, zasto ne znaju da pisu, ja kazem ne znam kako da ih naucim, ni meni to nije bas blisko, posebno na te cuvene zadate teme o jesenjim mirisima, oblicima, pogledima kroz prozor. Maste imaju, odlicno je izraze crtezima, svime sto se rukama pravi, odgovori, konkretni, sturi u emocijama, jednostavni za razumevanje, stvar ukusa, kazem, mili ne brini, tu nam je gramatika, nju ce nabubati, ne davi decu ako ne znas kako da im pomognes. Ne lezi vraze, najmanje cedo nam je trojku prihvatilo kao da su joj presudili sa 10 godina robije, ocajna, i sve bi to bilo ok, da nije cuvene recenice, kako je meni mogla da da 3. Draga cerko, visokopostovana princezo, sa crvenim tepihom ispred sebe, zao mi je sto ti je dala 3, imala si srece. Broj knjiga koje nisu vezane za naucna dostignuca, matematicke formule, a koje si ti procitala, je ravan okruglom broju 10. I onog Malog Princa s prezevala i prekukala, i Belu Grivu si citala bez entuzijazma, sa vise dosade nego sto sam je ja osetila za ceo zivot, zao mi je nije zivot samo formula, iako ce tebe verovatno hraniti bas to, zarad opste kuture ces i ovo nauciti.
Molim durenje zatvaramo u susednu sobu.

Biologija, Geografija i Istorija, smarajuuuuu, mnogo smarajuuuu, mislim da jos nisu nista novo naucile, osim da su monere jedina ziva bica cija celija nema organizovano jedro, sorry, nas to zanima, mi to znamo, nekako se snalazimo, laganica, sa sarenim ocenama, kako vec dolikuje djacima petacima, sad vec nije skola jedino bitno, ima tu jos vaznih stvari.

Jezici i tu se snalazimo, kako vec to ide, muzika i jezici su bliski, idu, lagano se savladavaju reci, izrazi, na akcentu bogami ozbiljni prevodioci da im pozavide. Kaze moja nastavnica engleskog da sebe ne cujem, muza sam cula odlican, sve perfektno, lagano, meni fali reci i prakse, ali ona kaze da mi je izgovor sjajan, pa tako nije iznenadjujuce sto i njima to ide.

Za zavrsnicu pre neki dan su dosle da nam objasne da zele da idu u nekakvu hotelijersku ekonomsku nekakvu srednju skolu u kojoj radis lak posao i zaradis puno para. 2 sata kasnije ih je odveo do najblize gimnazije i rek'o ova je najbliza ima ih nekoliko u Beogradu mozete izabrati koju zelite ...

Do kraja prvog polugodista prosli smo kao bos po trnju. Mali matematicari kojima je sve bas sve jasno su naucili da u matematicii nije bas sve da ti samo bude jasno, trazi i ona svoje trazi grejanje stolice i konstantan uporan rad. pa posto smo ga mimoisli i zaobilazili kad su iz najobozavanijeg predmeta dosla presuda 4 na polugodistu reakcije su bile dijametralno suprotne.
Za stariju cicu podsetnik da se mora vezbati i vezbati i uciti, pa je na raspustu i prionula prvo na domaci a onda i ono sto sam joj ja zadavala. U II polugodistu je zablistala.
Mladja dama je bila sokirana, uopste joj nije bilo jasno kako njoj 4 i onda me je pitala kakva sam ja majka da ne odem da zatrazim da joj daju ocenu (ma da necu, hvala matematicarki do neba na ovoj divnoj "surovosti" po kojoj je posnata - nema poklanjanja ocena taman i da se svet rusi) Na raspustu je odradila domaci, sumnjam da je vise puta ukrala sestri svesku i prepisala. Trenutno je besna sto iako je dobila petice nije kao sestra bila najbolja.

Srpski nas je ozbiljno protresao, nadamo se boljem rezultatu u II polugodistu. Ostalo je ocekivano bilo i vise nego dobro.

Nadamo se da cemo do kraja ove skolske godine bar imati dva deteta svesna da ako ne rade nema ni uspeha. A uspeh, pa bice njihov i samo njihov. I dalje ih ceka gimnazija u komsiluku ma koliko se bunile vec sada :)



Нема коментара:

Постави коментар